Fandom

Norwegian Spore Wiki

Cellefasen

5pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

I cellefasen begynner du livets reise som en enkelt celle og må klatre på evolusjonsstigen til du er stor nok til å krabbe opp på stranden. Hvis du vil ha informasjon om å følge med på fremdriften i en fase, kan du sjekke Sporeguiden i spillet.
Cellen din vises på midten av cellefaseskjermen. Rundt deg på alle kanter er det planter du kan spise hvis du er planteeter, andre celler du kan spise hvis du er kjøtteter, deler du kan ta med deg og forskjellige du helst bør unngå.

CellekontrollerEdit

I cellfasen blir den lille cellen din dyttet frem og tilbake i strømmen. Det kreves litt trening å navigere seg gjennom vannet og styre seg mot og bort fra andre elementer. Husk å sikte der du antar at noe kommer til å være, ikke der det er for øyeblikket.

  • Du peker cellen din i en annen retning ved å klikke et nytt sted på skjermen. Cellen din snur seg mot sen nye stedet.
  • Du svømmer mot et sted på skjermen a kikke og holde inne en av museknappene.

KontrollerEdit

Handlig Tastatur/mus
Bevegelse Pek med musen, venstre- eller høyreklikk og hold inne
Bevegelse oppover W/Opp-pilen
Bevegelse ned S/Ned-polen
Bevegelse til venstre A/Venstre-pilen
Bevegelse til høyre D/Høyre-pilen
Zoome inn/ut +/- eller musehjulet

Fremdrift gjenom cellefasenEdit

Samle DNAEdit

Hvis du skal få ta i DNA, må du svømme inn i mat med munnen først.

Merk:Cellen må ha en munn for å samle mat.

Etter hvert som du spiser mat, får du DNA-poeng, som vises til venstre for fremdriftsmåleren. I celleskaperen kan du bruke disse DNA-poengene til å legge til nye deler og egenskaper som kan hjelpe cellen din med å utvikle seg.

Legge til delerEdit

Etter hvert som du navigererdeg rundt i celleverdenen, kan du oppdage nye celler du kan legge til cellen din. Disse delene kan du få ved å svømme over flytende meteorbiter eller ved å bekjempe en annen celle som har et delikon ved siden av navnet sitt. Deler du får ved å bekjempe en annen celle som har et delikon ved siden av navnet sitt. Deler du får tak i er tilgjengelige neste gang du besøker celleskaperen.

  • Når en del vises i vannet, svømmer du over den for å ta den med deg.

Etter du har fått med deg din første del, blir paringsropknappen tilgjengelig rett over fremdriftsmåleren.

Klikk på paringsropknappen og svøm bort til partneren din for å gå til celleskaperen.

Etter hvert som cellen vokser, må du ha mer mat for å holde den i live. Du må spise mer plantestoff, elller hvis du er kjøtteter, stadig større celler.

KampEdit

Du beskytter deg selv ved å legge til offensive våpen, som en kjøttetermunn. Du kan også sette pigger på cellen din for å beskytte den mot angripere.

  • Hvis du vil angripe en annen celle, sørger du for at angrepsdelene på cellen din kommer i kontakt med den andre cllen, samtidig som du unngår den andre cellens farlige deler.
  • Du forsvarer cellen din mot angrep fra andre celler ved å plassere forsvarsdelene dine, som f. eks. pigger, så disse treffer den andre cellen når den angriper.

Følge med på fremdriftEdit

Følg med på fremdriften din gjennom cellefasen ved hjelp av fremdriftsmåleren. Når den når en vertikal strek, går cellen din over til neste vekstinvå. Cellene som truet deg før overgangen har krympet til bitte små celler, og den nye virkeligheten din er full av større og mer aggressive celler.

Fullføore cellefasenEdit

Når du har fylt fremdriftsmåleren nederst på skjermen helt opp, har gu fullført alle nivåene i cellens utvikling og er klar for den neste utfordringen i evolusjonen.

  • Du går over i skapningsfasen med historieikonet. I difft første møte med skapiningsskaperen, legger du til er par lemmer og føtter og andre deler du kan tenke deg å ha når du tar den ørste turen opp på land.

Also on Fandom

Random Wiki